Produkty
Naše výrobky
Společnost Pierburg s.r.o. se zaměřuje na inovativní řešení podpůrných systémů pro vznětové a zážehové motory. Produkty jsou určeny zejména pro pod-systémy, zaměřené na redukci emisí a řízení sání vzduchu. Pierburg je zákazníky vyhledávaný dodavatel pro navrhování technických řešení inovací motorů, a to zejména ve spojení s novými emisními limity a novými požadavky na efektivitu motorů.


Aktuátory
- V aktuátoru jsou otáčky DC-motoru převáděny pomocí ozubeného soukolí na požadované natočení výstupního hřídele.
- Zpětnou vazbu zajišťuje senzor snímající natočení hřídele.
- Konstrukční provedení umožňuje použití aktuátorů pro široké spektrum produktů jako jsou ventily, klapky apod.

Plastový kryt s integrovaným pozičním senzorem
- Plastový kryt je součást různých výrobků vyráběných v Ústí nad Labem. Jde o LP EGR, Aktuátory (EAMs) a Škrtící klapky.
- Jednou z jeho funkcí je vodotěsně uzavřít prostor uložení osičky s magnetem, stejnosměrného motoru a jeho převodů.
- Druhou funkcí je díky montovanému pozičnímu senzoru, který se odporově svaří a upevní zalévací hmotou, dávat informaci o poloze osičky do řídící jednotky auta. Informace se přenáší přes konektor.

FTIV (Fuel Tank Isolation Valve)
- FTIV je ventil, který je bez napětí zavřený a otevírá se elektrickým napětím na základě impulzu z řídící jednotky.
- Tento ventil je vybaven mechanickým bypassem, sloužícím k vyrovnání přetlaku, resp. podtlaku v palivové nádrži.
Systémy pro regulaci emisí

SLP – sekundární vzduchové pumpy
- Sekundární vzduchová pumpa snižuje emise škodlivých látek vháněním čerstvého vzduchu přímo za výfukové ventily. Dochází zde k dodatečné exotermální oxidaci (hoření) nespálených škodlivých látek na oxid uhličitý a vodu.
- Vznikající teplo dodatečně zahřívá katalyzátor a snižuje tak čas potřebný k dosažení pracovní teploty.
- Poslední generace naší pumpy exceluje v rychlosti náběhu, nízkým akustickým projevem a malými nároky na zástavbový prostor. Stále máme v našem portfóliu také „klasickou“ radiální dvojstupňovou pumpu.

Moduly magnetických ventilů
- Variabilní geometrie rozváděcích lopatek turbodmychadla (VNT/VGT).
- Bypass klapky turbodmychadla (wastegate).Další zařízení jako jsou pneumatické EGR ventily nebo pneumatické AGR ventily apod.
- Podle typu použitého ventilu můžeme regulovat řídicí tlak spojitě (PWM – signál) nebo skokově (on/off) a na výběr je podtlaková i přetlaková regulace.

EGR modul
- EGR modul se skládá z EGR ventilu, mezichladiče spalin a volitelně bypass ventilu.
- Výhodou kombinace těchto komponent do jednoho celku jsou především nízké nároky na zástavbový prostor.
- Bypass ventil zajišťuje možnost volby využití mezichladiče. Při studeném startu je mezichladič vyřazen kvůli rychlému zahřátí motoru a katalyzátoru na pracovní teplotu.

AGR – Výfukové klapky
- Výfuková klapka se používá ke zvýšení tlaku ve výfukovém systému automobilu pro zlepšení účinnosti systému recirkulace spalin (EGR).
- Pierburg výfuková klapka zajišťuje plynulou regulaci mezi polohami „zavřeno“ a „otevřeno“ a zároveň krátkou dobou odezvy.

Nízkotlaký EGR ventil
- Je používán v přeplňovaných spalovacích motorech společně s vysokotlakým EGR systémem.
- Výfukové plyny jsou odebírány až za turbodmychadlem a DPF, a posílány zpět do sání kompresoru a dále do válců.
- Nejnovější varianty nízkotlakých EGR ventilů sledují moderní trendy použitím plastu jako materiál těla ventilu.

Škrtící klapky
- Škrticí klapky regulují tlak v sacím potrubí v závislosti na nutnosti přívodu výfukových plynů do válců motoru.
- Poloha otevření klapky je řízená aktuátorem na základě informací z ECU o poloze plynového pedálu.
- Nejnovější varianty škrtících klapek sledují moderní trendy použitím plastu jako materiál těla klapky.
Systémy pro užitková vozidla a stroje

Elektrická výfuková klapka
- Elektrická výfuková klapka slouží k regulaci průtoku výfukových spalin. Je umístěna za výstupem spalin turbodmychadla.
- Při uzavření klapky dochází k dodatečnému zatížení motoru (nárůst protitlaku) a tím k nárůstu teploty ve výfukovém traktu.
- Zároveň dochází k rychlému dosažení pracovní teploty katalyzátoru a filtru pevných částic. Klapka je zavírána na základě povelů z řídící jednotky.
